A legelső Range Rover 1970-es bemutatása óta folyamatosan fejlődik a modell. A világ legfényűzőbb szabadidőjárműve a kifinomultság, az eredendő terepalkalmasság és ihletett formaterv kiemelkedő szintjét kínálja, a kategóriából kiemelkedő technológiai fejlettség mellett. Visszapillantunk a Range Rover luxusterepjáró modellcsalád történetére.


Tekintsük át a Range Rover fejlődési folyamatát egészen a kezdetektől



KÉPGALÉRIA

1969 - Range Rover Velar prototípus

Hogy a legelső Range Rover prototípus valódi kilétét titokban tartsák, a forradalmian újszerű jármű tervezői és fejlesztő mérnökei ‘Velar’ névre keresztelték a szigorúan titkos prototípust - a név az olasz ‘velare’, azaz 'eltakar', 'befed' szóból származik. Az első 26 prototípushoz még hamis Velar emblémát is gyártottak, hogy még inkább megtévesszék a konkurenciát.

1969-Velar prototipus

1970 - az első sorozatgyártású, háromajtós Range Rover

A Velar koncepciójármű sikeres tesztjeit követően bemutatkozott a legelső Range Rover. Rendkívül kedvező fogadtatásban részesült, köszönhetően a terepalkalmasság és az elegáns formaterv nem mindennapos párosításának. Számos újdonság fűződik a nevéhez: ez volt az első jármű, amely állandó összkerékhajtást kínált, amelynek csomagtér ajtaja vízszintesen osztva, motorházfedele pedig előre nyílt, és amelyet folytonos övvonallal rajzoltak meg.

1981 - Négyajtós Range Rover

11 évnyi forgalmazás után a Range Rover Classic négyajtós modellként is megjelent, megörvendeztetve az egyre népesebb rajongótábort.

Balra A Range Rover bevezetésétől fogva elismerésben részesült fényűző kiállásáért

Jobbra A karakteres formatervű Range Rover összetéveszthetetlen jármű.

1994 - Második generációs Range Rover

Az elődjénél fényűzőbb második széria meghatározó stíluselemei - mindenekelőtt az ikonikus sziluett, vagy a kerek fényszórókat felváltó szögletes lámpatestek - kiállták az idő próbáját: a modell a mai napig azonnal felismerhető.

2001 - Harmadik generációs Range Rover

A folyamatosan fejlődő Range Rover ezen szériája elsőként alkalmazott önhordó karosszériát. A karosszéria kialakítását az olasz Riva sporthajó elkeskenyedő alakja ihlette, míg az utastérben elhelyezett fémhatású díszítőelemeket a luxusjacht csigáiról mintázták.

Balra A második generációs Range Rover elődjénél is fényűzőbb volt

Jobbra A jármű formatervét a legendás Riva sporthajó ihlette.

2004 - Range Stormer tanulmányautó

A Stormer tanulmányautón először mutatkoztak be azok a stílusjegyek, amelyek később meghatározták a Range Rover új formai irányát, illetve itt láthattunk először példát a modern technológiák merész alkalmazására az autókban.

2005 - Beindul a Range Rover Sport gyártása

A Range Rover első sportos szabadidőjárműve a Land Rover nagyteljesítményű modellek iránti elkötelezettségét demonstrálta. A motorkínálatban szereplő 4,2 literes kompresszoros benzinmotor lenyűgöző teljesítményre volt képes. Emellett a Range Rover Sport keresztben összekapcsol légrugózást kapott, ami opcióként magasságállítással volt kiegészíthető, ami terepen és közúton egyaránt optimális komfortot és összkerékhajtást biztosított. A változó szabad hasmagasság csak egy volt a számos markáns újdonság közül, amelyek a jármű formatervének dinamizmusát a viselkedésében is igazolták.

Balra A Stormer tanulmányautó a Range Rover későbbi formai irányvonalát előlegezte meg.

Jobbra A Range Rover Sport modell fokozott motorteljesítményt és menetdinamikát kínált

2008 - LRX tanulmány

A terepkupé tanulmányautó ambiciózus, meghatározó lépés volt a Land Rover formatervező részlege számára. A tanulmányautó azokat az ügyfeleket vette célba, akik ritkán hagyják el az aszfaltutakat. Ennek ellenére megőrizte a Land Roverek legendás terepalkalmasságát, míg belső terét "futurisztikusnak" nevezte a sajtó.

1969-Velar prototipus

Az LRX tanulmányautó formavilága nagyban meghatározta a későbbi Range Rover Evoque dizájnját.

2011 - Range Rover Evoque szériamodell

A számos szakmai kiadvány által "Az év járművének" kikiáltott Range Rover Evoque a 2010-es Párizsi Autószalonon debütált, és elsöprő sikert aratott. Az LRX tanulmányautón megismert számos részlet, de a klasszikus Range Rover dizájn friss újraértelmezése is visszaköszönt a fényűző terepkupén.

1969-Velar prototipus

A Range Rover Evoque érkezésével beköszöntött egy látványos új formavilág korszaka

2012 - Negyedik generációs Range Rover

A Range Rover negyedik generációja elsőként kapott könnyű alumínium karosszériát. Könnyen felismerhető hosszú tengelytávjáról és lebegő tetejéről. Ebben a modellben debütált a Land Rover Terrain Response® rendszerének az új generációja. Az integrált menetdinamikai technológia automatikusan az aktuális terepnek leginkább megfelelő járműbeállításokat aktiválja.

2013 - Range Rover Hybrid

A Range Rover család első hibrid tagja nem csupán kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással hívta fel magára a a figyelmet, hanem azzal is, hogy mindemellett kompromisszumok nélküli teljesítményre volt képes. Ezt bizonyítandó a modell 16 ezer kilométeres expedícióra indult Solihullból Mumbaiba; útvonala a létező legkeményebb terepen: a Himaláján vezetett át.

Balra Az első hibrid Range Rover kedvezőbb károsanyag-kibocsátást kínált, változatlan teljesítmény mellett

Jobbra A Range Rovertől elvárt fényűző részletek a hibrid modellből sem hiányoztak

2013 - Második generációs Range Rover Sport

Volánjánál a James Bondot megszemélyesítő Daniel Craig filmszínésszel, a Range Rover Sport New York lezárt utcáin száguldva mutatkozott be a nagyvilágnak. Az új modellt még takarékosabbá tette 3.0 V6 motorja.

A második generációs Range Rover Sport egyik legfontosabb jellemzője a megnövelt teljesítmény volt.

2015 - Megjelenik a Range Rover Sport SVR

Az optimális teljesítményű, sportos szabadidőjárműként színre lépő Range Rover Sport SVR a Special Vehicle Operations csapat első alkotásaként mutatkozott be. Minden idők leggyorsabb Land Rover modellje feledhetetlen vezetési élményt nyújt. A motorteljesítményre olyan stíluselemek utalnak, mint a négy kipufogó, vagy az egyedi hátsó légterelő.

2015 - Range Rover SVAutobiography

A kifinomultság és a fényűzés csúcspontjaként a Range Rover SVAutobiography újraalkotta a Range Rover élményét. A részletekbe menő figyelemről olyan részletek tanúskodtak, mint a csiszolt alumínium elemek, vagy a különálló business class luxusülések. Kívül egyedi színválaszték gondoskodott arról, hogy a tulajdonosok a Range Rover által megtestesített, felülmúlhatatlan fényűzés élményében részesüljenek. Nem sokkal később az SVAutobiography Dynamic is színre lépett, az egyedi dizájnelemek és a jármű széles kiállása mind a nagyteljesítményű V8-as motorral szerelt modell teljesítményére és dinamizmusára utaltak.

Balra A Range Rover Sport SVR a motorteljesítmény és a menetdinamika párosításával biztosít feledhetetlen vezetési élményt

Jobbra A fényűzés és kifinomultság csúcsa a Range Rover SVAutobiography

2015 - Range Rover Evoque Convertible

A világ első kabrió Range Rover modellje, az Evoque Convertible a Land Rovertől megszokott, legendás terepalkalmasságot olyan látványos részletekkel kombinálta, mint a Z alakban összehajtható tetőszerkezet, ugyanakkor megőrizte a Land Rover tervezői által meghatározott, erőteljes megjelenést. Ez eredmény a világ első prémium kompakt szabadidőjárműve, és a világ legkiválóbb terepalkalmasságú 4x4-es kabrió szabadidőjármű.

A Range Rover Evoque Convertible előzmények nélküli modellként bővítette a Range Rover kínálatát

A szigorúan titkos Velar tanulmányautótól a legelső Range Rover Evoque Convertible típusig egyértelműen nyomon követhető a Range Rover evolúciós fejlődése. A minőség terén kompromisszumot nem ismerő luxusszabadidőjármű változatlanul mértékadónak számít a formatervezés, a terepalkalmasság és a menetteljesítmények terén.

2017 - Új Range Rover Velar



A történet folytatódik. Az új Range Rover Velar hivatalos premierjére március 1-én kerül sor.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓT KÉREK

LAND ROVER MODELLEK

RANGE ROVER

Range Rover most 26 599 000 FT-tól* vagy havi bruttó 290 865 FT / hó-tól** (3,99% ügyleti kamattól)
*kedvezményes, regisztrációs adó nélküli ár
** 48 hónapos futamidővel, 30% kezdőbefizetés esetén

TUDJON MEG TÖBBET
RANGE ROVER SPORT

Range Rover Sport most 17 499 000 FT-tól* vagy havi bruttó 191 858 FT / hó-tól** (3,99% ügyleti kamattól)
*kedvezményes, regisztrációs adó nélküli ár
** 48 hónapos futamidővel, 30% kezdőbefizetés esetén

TUDJON MEG TÖBBET
RANGE ROVER EVOQUE

Range Rover Evoque most 9 799 000 FT-tól* vagy havi bruttó 108 082 FT / hó-tól** (3,99% ügyleti kamattól)
*kedvezményes, regisztrációs adó nélküli ár
** 48 hónapos futamidővel, 30% kezdőbefizetés esetén

TUDJON MEG TÖBBET
DISCOVERY SPORT

Discovery Sport most 9 399 000 FT-tól* vagy havi bruttó 103 730 FT / hó-tól** (3,99% ügyleti kamattól)
*kedvezményes, regisztrációs adó nélküli ár
** 48 hónapos futamidővel, 30% kezdőbefizetés esetén

TUDJON MEG TÖBBET

BRITISH AUTOMOTIVE HUNGARY KFT