• A nagyteljesítményű plug-in hybrid (PHEV) szabadidőjármű a világon elsőként teljesítette a Dragon Road kihívást, és mászta meg a 45 fokos, 999 fokból álló lépcsősort
      • A Range Rover Sport PHEV a kínai Mennyek kapuja sziklaképződményhez vezető, lélegzetelállító hegyi útszakaszon demonstrálta menetdinamikai adottságait
      • A 404 lóerős Range Rover Sport az Ingenium benzinmotor és az akkumulátoros technológia párosításával kínál kiemelkedő takarékosságot, lehengerlő menetteljesítményeket és emissziómentes üzemet
      • A kihívás során a Le Mans-i kategóriagyőztes Ho-Pin Tung, a Panasonic Jaguar Racing tesztpilótája és tartalék versenyzője ült a P400e modell kormányánál

      Kína, Hunan tartomány, 2018. február 12. – Sem a 99 szédítő kanyar, sem az azokat követő 999 lépcsőfok nem tudta feltartóztatni az új Range Rover Sport PHEV-t: a modell világelső bravúrt vitt végbe az egyik legismertebb kínai látványosságnál. A nagyteljesítményű benzin-elektromos szabadidőjármű az első gépkocsi a világon, amely képes volt megmászni a Mennyek kapuja néven ismert természetes sziklaképződményhez vezető hosszú lépcsősort.

      A kihívás a 11,3 kilométer hosszú, legendás Tianmen hegyi út (más néven Dragon Road, azaz a Sárkány útja) aljánál vette kezdetét. A szériaállapotú Range Rover Sport P400e a Panasonic Jaguar Racing pilótájával, Ho-Pin Tunggal a volánja mögött, Dynamic üzemmódban állított Terrain Response 2 rendszerrel vágott neki a kíméletlen útszakasznak.

      Amikor véget ért az aszfaltút, a Formula E driver áthangolta a Terrain Response rendszert a kihívás második felére: a 45 fokos, 999 fokból álló lépcsősorra, amely a legendás Mennyek kapujához vezet, és ahová az Ingenium benzinmotor és a villanymotor együttese volt hivatott felvinni a sportos szabadidőjárművet.

      „Versenyeztem a Forma E-ben, van tapasztalatom a Forma 1-ben, és győztem a Le Mans-i 24 óráson, de kétségtelenül ez volt egész életem egyik legkeményebb autós kihívása. A Range Rover Sport PHEV azonban ragyogóan teljesített: a hegyi szerpentinen magabiztosan falta a kilométereket, majd könnyedén fellépdelt a Mennyek kapujához vezető lépcsőkön.”

      mondta Ho-Pin Tung

      Az új PHEV hajtáslánccal felszerelt Range Rover Sport teljesen feltöltött akkumulátorokkal akár 50 kilométert képes megtenni károsanyag-kibocsátás nélkül, ám Ho-Pin Tung arra fordította a fejlett Ingenium benzinmotor 300, valamint a villanymotor 116 lóerejét, hogy minél gyorsabban maga mögött tudja a kihívás közúti szakaszát. Ezután a nagyteljesítményű szabadidőjármű megcsillogtathatta felülmúlhatatlan terepalkalmasságát, amint a meredek lépcsősort megmászva felért a természetes sziklaképződményhez.

      „Ez volt a legkeményebb Range Rover Sport kihívás, amelyen részt vettem, mivel egészen addig, amíg fel nem ért a csúcsra, nem mondhattuk ki teljes bizonyossággal, hogy sikerrel jártunk. Azzal azonban, hogy meghódítottuk a csúcsot, soha nem tapasztalt módon, valódi világelső teljesítménnyel igazoltuk a Range Rover Sport plug-in hibrid fenomenális képességeit.”

      Phil Jones, a Land Rover Experience szakértője

      A Dragon Challenge a Range Rover Sport elé kitűzött kalandsorozatok újabb állomása volt. A PHEV modellnek először Keri-Anne Payne kétszeres nyílt vízi világbajnok úszó, valamint Ross Edgley hosszú távú atléta ellen kellett helyt állnia a nagy-britanniai Devonban.

      Ezt követően a modell rekord idő alatt teljesítette a Pikes Peak (USA) hegyi felfutó távját, mindenkinél gyorsabban szelte át az Arab-félsziget hírhedt homoksivatagát, a Rab-el-Hálit, majd leereszkedett a svájci Mürren félelmetes sípályáján, a 2170 méteres Infernón.

BRITISH AUTOMOTIVE HUNGARY KFT

RANGE ROVER EVOQUE LIMITÁLT SZÉRIA MOST 11 990 000 FT