MEGALAPOZOTT DÖNTÉS
Talán már kiválasztotta azt a Land Rover típust, amely a legközelebb áll a szívéhez, és vélhetően tisztában van a dízel-, benzines és plug-in hybrid hajtásláncok kínálatával. De vajon melyik jelenti az ideális megoldást Önnek? A Land Rover motorválasztékából kiválaszthatja az életmódjához, illetve a jellemző autóhasználatához leginkább illő lehetőségeket.
Ingenium dízelmotorjaink akár 152g/km‡ CO2-kibocsátásra képesek (Range Rover Evoque). Próbáljon ki egy Land Rovert tesztvezetésen: így személyesen is megismerkedhet az autóval és próbára teheti a motor teljesítményét.
A nitrogén-oxidok a légminőséget rontó gázok.
A szén-dioxid a globális felmelegedéshez hozzájáruló gáz.
Koromrészecske: a kipufogógázban megtalálható, a légminőséget rontó szilárd és cseppfolyós részecskék.
2009 szeptemberében bevezetett Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási norma - a részecskeszűrő bevezetése.
2014 szeptemberében bevezetett Euro 6-ös károsanyag-kibocsátási norma - a szelektív katalitikus redukció (SCR) technológia bevezetése.
Dízel kipufogógáz-kezelő folyadék (közismert nevén AdBlueTM) - oldat, amely a kipufogógázba befecskendezve mérsékli a NOx-kibocsátást.
Dízel koromrészecske-szűrő, kiszűri a kipufogógázban található részecskék 99,9%-át.
A szelektív katalitikus redukció technológia olyan aktív kipufogógáz-kezelő rendszer, amely mérsékli az NOx-kibocsátást.
Új európai menetciklus: a járművek károsanyag-kibocsátásának mérésére, illetve adó-besorolására szolgáló laboratóriumi tesztfolyamat
Valós menetkörülmény között mért kibocsátás - Módosított EU6-os szabályozás, amely a valós járműhasználat körülményeit szimulálja.
A WLTP (globális harmonizált könnyű gépjármű teszteljárás) a 2017-től folyamatosan bevezetésre kerülő, új eljárás, amely az Európában forgalomba állított személygépjárművek üzemanyag-fogyasztását, energiafelhasználását, hatótávolságát és károsanyag-kibocsátását méri, kiváltva az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mérésére korábban alkalmazott NEDC (új európai menetciklus) normát. Az új norma segítségével mért számadatok közelebb állnak a valós autóhasználathoz. Az eljárás során opciós tartozékokkal kiegészítve mérik a járműveket; a tesztfolyamat és a vezetési profil jóval nagyobb igénybevételt jelent. A két szabvány közötti eltérések nem a teljesítmény csökkenésének, sokkal inkább az eltérő tesztmódszereknek tudhatók be.
‡ All figures are manufacturer’s targets and subject to final confirmation ahead of production. Note that CO2 and fuel economy figures can vary according to wheel fitment, and the lowest figures may not be achievable with the standard wheels.